Fizjoterapia i profilaktyka urazów Małgorzata Haladyn

Czym jest fizjoterapia?

fizjoterapiaDla wielu, fizjoterapia wciąż kojarzy się głównie z masażem, zabiegami prądowymi, ćwiczeniami biernymi lub czynno-biernymi na tzw. podwieszkach. I nie są to oczywiście błędne skojarzenia. Jednakże na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci przeszła ona dynamiczną i niebywałą metamorfozę. Mnogość technik, metod terapeutycznych czy diagnostycznych przyspieszyła proces przywracania funkcji, które pacjent traci w wyniku bólu/urazów/choroby. Obecnie nacisk stawia się nie tylko na likwidację skutków lub łagodzenie procesów chorobowych i ich następstw, ale przede wszystkim na zapobieganie im oraz przywracanie sprawności człowieka w ciągu całego jego życia. Aby to dzieło było możliwe i skuteczne niezbędne jest indywidualne podejście do osoby potrzebującej pomocy.

Jednym z kluczy do sukcesu jest z pewnością podejście holistyczne. Współczesna fizjoterapia nie skupia się wyłącznie na bolącej części ciała. Jest ona w wielu przypadkach tylko ofiarą, najsłabszym ogniwem, które ucierpiało w wyniku szerszego spektrum problemów.

Tylko wnikliwa analiza czynników wpływających na występowanie dolegliwości warunkuje postawienie prawidłowej diagnozy i zaprogramowanie terapii, która nie będzie tylko leczeniem objawu, ale skutecznie uderzy w przyczynę problemu.

Powszechnie znany i praktykowany masaż klasyczny/leczniczy to tylko jedna z szerokiego wachlarza opcji leczenia jakie proponuje fizjoterapia. Dlatego proponuje aby zapoznali się Państwo z informacjami na temat technik zaprezentowanych na niniejszej stronie, by poszerzyć horyzonty wiedzy na temat fizjoterapii i być może wypróbować ich skuteczność.